Thursday, August 27, 2009

subjek untuk mengajar

Sepanjang Praktikum, aku ditugaskan untuk mengajar subjek sains, subjek Bahasa Melayu dan Kemahiran Hidup (asas mendobi dan penternakan haiwan). Naza pula diberi tanggungjawab untuk mengajar subjek matematik, bahasa Melayu dan Kemahiran Hidup (Pertukangan dan Pertanian). Manakala Kak Ija pula diberi tanggungjawab untuk mengajar subjek English, Bahasa Melayu dan Kemahiran Hidup (Memasak serta Menjahit). Terus terang aku katakan pada mulanya aku x berapa suka dan risau diarahkan untuk mengajar subjek sains ni sebab sains bukan subjek favourite aku time di sekolah, yelah PMR sains aku dapat D (teruk kan???) dan SPM aku dapat C5 (lagilah hampeh kan). Tapi setelah aku kaji sukatan pelajaran... ternyata subjek sains pendidikan khas ni ternyata terdapat perbezaan dengan subjek sains bagi aliran perdana, so perasaan bimbang tu hilang sekelip mata... Lagi satu aku anggap sebagai cabaran... yelah tak semua perkara yang kita suka kita akan dapat dalam hidup kita, dan perkara yang kita tak suka x semestinya tidak baik untuk hidup kita kan.

1 comments:

juera said...

kwsian kat ko..memang "zero" dalam bab pendidikan kan.....

Post a Comment